De onderdelen van de sectie 'rankings'

De onderdelen van de sectie 'rankings'

Voor de meesten is dit een widget die toch wel op de bovenste rij staat, bij onszelf staat deze zelfs helemaal als eerste.

Als je de rankings-widget opent kun je er voor kiezen om 2 cijfers te tonen. Je kunt kiezen uit

meerdere bronnen, maar de belangrijkste is hier natuurlijk Google. Om te kunnen zien wat er in de afgelopen periode met je rankings in Google is gebeurd kies je voor Google Change als 2e optie.

Door de widget te openen (klik op het witte vlak met de gegevens) krijg je alle beschikbare data voor je rankings te zien.

Allereerst heb je rechtsboven de knop 'add keywords' – klikken en dan in een pop-up de gewenste zoekwoorden toevoegen (als je voldoende rechten hebt, die rechten worden niet bij ieder abonnement vrijgegeven omdat de software is gelimiteerd tot een bepaald aantal zoekwoorden). Let daarbij goed op dat je bij het veld 'location' voor je land kiest (voor de meeste van onze klanten is dit uiteraard 'Netherlands' en dat je bij 'language' kiest voor 'Dutch' doe je dat niet dan weet de software niet dat er in google.nl gekeken moet worden.

Klanten die internationaal opereren kunnen het beste meerdere rankings-widgets toevoegen met zoekwoorden en locatie / language per land.

In de eerste kolom zie je standaard de zoekwoorden, in de 2e kolom de laatste ranking in Google en in de 3e kolom de wijzigingen sinds de laatste meting.

Door in de 2e kolom met je muis over de ranking te gaan (het getal) verschijnt er een pop-up met:

  • last checked: wanneer de positie in Google voor het laatst gecontroleerd is
  • page: met welke pagina van je website je op dat zoekwoord rankt in Google
  • verifcation: door op SERP te klikken kun je realtime zien waar je staat in Google

In de standaard instellingen zijn er ook vaak kolommen voor Bing ingesteld, als je voornamelijk op Google focust kun je de kolommen aanpassen via de grijze knop linksboven (tussen de dropdown voor de periode en de blauwe knop 'add keywords'. Hier kun je ook voor kolommen kiezen die onderstaande laten zien:

  • aantal zoekresultaten voor dat zoekwoord
  • aantal maandelijkse zoekopdrachten voor dat zoekwoord
  • ranking voor mobiel
  • en nog veel meer
    • Related Articles

    • De onderdelen van de sectie 'backlinks'

      In deze widget vind je de informatie over de links naar je website. Links naar je website zijn vaak doorslaggevend voor je ranking in de zoekmachines. Let op: links worden niet realtime opgenomen, eerst moet Google de websites indexeren. Meestal is ...
    • In de sectie 'lost' staan links die gewoon nog bestaan

      Bij de backlinks zie je in de sectie 'lost' links staan die er volgens ons dashboard niet meer zijn. In veel gevallen is dit echter niet waar. Als een link echt belangrijk voor je is kun je ter plekke altijd even op de link klikken om te kijken of de ...
    • Wat is het marketing dashboard?

      Via klanten.heers.nl kunnen onze online marketing klanten in een overzichtelijk dashboard vrijwel alle data rondom hun online campagnes zien. Zaken die hier inzichtelijk worden weergegeven zijn: Rankings in Google en Bing  Links naar je website ...
    • Inloggen en het startscherm

      Inloggen Op https://klanten.heers.nl kun je inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord. Deze worden je altijd via e-mail toegestuurd. Mocht je je wachtwoord vergeten zijn kun je gebruikmaken van de 'forgot password' link onder de invulvelden. ...
    • Widgets

      Je dashboard is opgebouwd uit widgets. De widgets in je dashboard zijn eenvoudig te verslepen door eerst bovenaan het edit knopje aan te klikken. Als je daarvoor genoeg rechten hebt kun je daarna de volgorde van de widgets in je dashboard bepalen. ...