Heers

Toegang verlenen tot je Google Analytics account

Je wil anderen toegang geven tot je Google Analytics account. Wat is de beste manier om dat te doen? We leggen het je graag uit.

Je hebt drie niveau's binnen Google Analytics:

  1. Account: Een account is het hoogste niveau en representeert je bedrijf of organisatie
  2. Property: binnen een account kan je één of meerdere property's aanmaken. Een property is bijvoorbeeld een website, blog, mobiele app, enzovoort
  3. Weergave: een weergave bevat een set van rapporten en is een manier om je data te bekijken. Binnen één property, kan je meerdere weergaven aanmaken

Toegang verlenen

In Google Analytics kan je iemand toegang verlenen met zijn eigen Google account. In ons geval is dit traffic@heers.nl

Toegang verlenen kan je doen op 3 niveau's:

  1. Account: toegang tot de hele account en alle property's en weergaves
  2. Property: toegang tot de geselecteerde property en alle bijhorende weergaves
  3. Weergave: toegang tot de geselecteerde weergave

Per niveau bepaal je de rechten die iemand krijgt:

  • Gebruikers beheren: enkel gebruikers beheren
  • Bewerken: om aanpassingen uit te voeren aan de account, property of weergave. Met deze rechten kan je ook Samenwerken en Lezen en analyseren
  • Samenwerken: om persoonlijke en gedeelde items te maken en bewerken (dashboards, annotaties, ...). Met deze rechten kan je ook Lezen en analyseren
  • Lezen en analyseren: om rapportages te raadplegen en persoonlijke items te maken en te bewerken

Onze voorkeur voor traffic@heers.nl is Bewerken op Account niveau. 

Naar de praktijk

  1. Ga naar Beheerder


  2. Selecteer de accountproperty of weergave waarop je de gebruiker wil toevoegen
  3. Klik op Gebruikersbeheer

  4. Klik op het blauwe plusje om een gebruiker toe te voegen.

  5. Voer het e-mail adres in van de persoon die je toegang wil verstrekken
  6. Selecteer de nodige rechten
  7. Klik op Toevoegen

Tot slot

Verleen op een correcte manier toegang tot je account en behoud op die manier de controle. De cijfers in je rapportage zijn immers goud waard voor je concurrenten!

Heb je nog vragen? Neem even contact op en we helpen je graag verder.


    • Related Articles

    • Een gebruiker toevoegen in Google Tag Manager

      Wanneer Google Tag Manager al op jouw website geïnstalleerd is en iemand anders gaat de tags voor jou beheren kan je hem of haar gewoon op hun eigen Google account uitnodigen. Je kan een gebruiker op twee manieren toegang geven 1. Toegang op ...
    • Enhanced Ecommerce; onmisbaar voor iedere webshop

      Al sinds 2014 is Enhanced Ecommerce een waardevolle aanvulling binnen Google Analytics. We komen echter nog veel webshops tegen die deze mogelijkheid niet hebben geïmplementeerd. Zonde, want de verkregen inzichten kunnen uitstekend gebruikt worden ...