Je dashboard is opgebouwd uit widgets.
De widgets in je dashboard zijn eenvoudig te verslepen door eerst bovenaan het edit knopje aan te klikken. Als je daarvoor genoeg rechten hebt kun je daarna de volgorde van de widgets in je dashboard bepalen. Nog niet alle data is via widgets op te roepen, zaken zoals Bing Ads en je e-mail nieuwsbrief kun je nu nog alleen via het linkermenu aanroepen. Hier wordt aan gewerkt.
Je kan widgets meerdere keren tonen in het dashboard. Dit is bijvoorbeeld handig als een widget meer dan 2 belangrijke cijfers kan tonen. Zo gebruiken veel klanten de Google Analytics-widget meerdere keren in het dashboard.
Door met je muis over het titelvlak van een widget te bewegen, verschijnt er links bovenin het titelvalk een tandwieltje. Door op het tandwieltje te klikken kun je de instellingen van de widget wijzigen. Meer over de afzonderlijke widgets en instellingen wordt verderop in dit document besproken.
Door op het witte vlak onder het grijze titelvlak van de widget te klikken open je de widget en krijg je toegang tot meer en specifiekere data.